۱۳۹۲ مرداد ۴, جمعه

دوم و سوم مرداد۹۲/دربند،قله توچال،پارکینگ ولنجک

وعده ی ما ساعت ۱۹ پای مجسمه،میدون دربند بود ولی به علت ترافیک و تصادف در اتوبان ساعت ۲۰ رسیدم میدون دربند و ساعت ۲۰:۱۵ به همراه آقای فرهود صعود خود را آغاز کردیم.بنا داشتیم یکسره به قله برویم و آنجا سحری بخوریم و بخوابیم و ساعت ۸ صبح پنجشنبه که آغاز کار تله کابین توچال هست از ایستگاه هفت برگردیم پایین.

به کافه رجب(آبشار) رفتیم و افطار کردیم و بعد کمی استراحت به سمت شیرپلا حرکت کردیم.متوجه شدیم که تله کابین از ایستگاه ۷ به ۵ در ماه رمضان کار نمی کند!!بنابراین تصمیم گرفتیم از قله به سمت شکرآب برویم و دلی از عزا(غذا) درآوریم.با توقف مجدد در شیرپلا و خوردن شام روانه ی سیاه سنگ و جانپناه امیری شدیم.

به علت خستگی و خواب آلودگی ،توی جانپناه امیری خزیدیم توی کیسه خوابمان و صبح به سمت قله حرکت کردیم.مسیری جدید برای رسیدن به قله را تجربه کردیم که کمی هم دشوار بود و خلاصه ساعت ۱۳ روی قله‌ی توچال بودیم.

از قله به ایستگاه ۷ و بعد ایستگاه ۵ آمدیم.چون توی برنامه پیش بینی این راه اضافی رو نکرده بودیم اذیت شدیم و از نظر روحی دلخور و ناراحت بودیم.توی ایستگاه ۵ متوجه شدیم ساعت کار تله کابین از ۵ به پایین هم در ماه رمضان فقط تا ساعت ۱۳ هست!

مجددا بعد کمی استراحت به سمت ایستگاه ۲ و پارکینگ ولنجک آمدیم.سرازیری توام با خستگی(از ایستگاه هفت تا پارکینگ ولنجک ۱۷.۳کیلومترراه هست)ساعت ۲۲:۳۰ که رسیدیم پایین ماشین دربست گرفتیم که مجددا برویم میدون دربند که ماشین خودمان رو برداریم، ساعت ۲۳:۱۵ و در ترافیک سنگین شب جمعه رسیدیم دربند و .......خلاصه ساعت ۰۰:۱۵ بامداد خانه بودم.

گلو درد و سوختگی صورت و ....از عوارض این صعود و شب مانی بود.

ولی جای دوستان با معرفت!(اعضای دیگر گروه) خالی بود.....اما در کل از برنامه راضی بودیم....بالاخره کوهنوردی این چیزها رو هم داره....