۱۳۹۲ شهریور ۳, یکشنبه

جمعه اول شهریور ۱۳۹۲/صعود به بام ایران،قله‌ی دماوند جبهه‌ی غربی

پیشاپیش عرض کنم که این پست خاص هستش برای همین زیاد عکس داره....از صبوری شما بی نهایت سپاسگزارم

صبح روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ از قرارگاه کوهنوردی پلور به همراه ۴ همنورد عزیزی که با هم آشنا شدیم و طی سفر دو روزه مان از توضیحات و اطلاعات جامعی که داشتند بسیار بهره بردیم با یک دستگاه نیسان به سمت پارکینگ چاک اسکندر حرکت کردیم،مقصد نهایی قله‌ی دماوند از جبهه‌ی غربی بود.

از پارکینگ گروه هشت نفری ما طی دو ساعت و نیم به جانپناه سیمرغ واقع در دامنه‌ی غربی دماوند وارد شد.بعد از استراحت و تغذیه و بررسی بلندی های اطراف و مشورت با دیگر دوستان ،ساعت ۴ بامداد جمعه اول شهریور در هوایی مساعد به سمت قله‌ حرکت کردیم و راس ساعت ۱۰:۳۰ بر روی بام ایران قدم گذاشتیم.

مسیرهای دماوند آنقدر واضح و شناخته شده هستند که نیازی به توضیح اضافی ندارند ولی خواندن این گزارش هم میتواند آشنایی خوبی را با جناح های مختلف دماوند به همراه داشته باشد.

یک ساعت و خرده ای را بر روی قله به رصد بلندی های ایران که اینک زیر پایمان بودند گذراندیم ،سپس به جانپناه سیمرغ و بعد از یک ساعت و نیم استراحت مجددا به پارکینگ چاک اسکندر و از آنجا به قرارگاه پلور بازگشتیم.
قرارگاه کوهنوردی پلور

مسیری که به سمت پارکینگ چاک اسکندر میرود

 مسیر پارکینگ به جانپناه سیمرغ،سرقدم:آقای علی چراغی



 جانپناه سیمرغ


آقا نیما و علی آقا همنوردان عزیز ما در این صعود
دامنه‌ی غربی دماوند و قله‌ی مه گرفته







 سایه‌ی دماوند......طلوع خورشید....بی نظیره



بام ایران


کاسه‌ی دماوند

 جبهه‌ی جنوبی دماوند
دریاچه‌ی سد لار

یادبودی بر فراز دماوند

بازگشت از سیمرغ به پارکینگ



بدرود دماوند

شرایط شرکت در صعودهای گروه کوهنوردی اندیشه‌ی سبز کوهستان



۶ نظر:

  1. موفق باشید دوستان

    پاسخحذف
  2. صبح روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ از قرارگاه کوهنوردی پلور به همراه ۴ همنورد عزیزی که با هم آشنا شدیم و طی سفر دو روزه مان از توضیحات و اطلاعات جامعی که داشتند بسیار بهره بردیم با یک دستگاه نیسان به سمت پارکینگ چاک اسکندر حرکت کردیم،مقصد نهایی قله‌ی دماوند از جبهه‌ی غربی بود.

    پاسخحذف