۱۳۹۲ مرداد ۱۹, شنبه

برآورد جبهه‌ی غربی دماوند و آمادگی برای این صعود

این هفته قراره از جبهه‌ی غربی(پناهگاه سیمرغ) به قله‌یدماوند صعود کنیم.شاید ۱۵ سال قبل بود از این جناح رفتم برای همین مسیر رو فراموش کرده بودم بنابراین به اتفاق آقای کاظمی رفتیم(دوشنبه ۱۴ مرداد۹۲) که منطقه و مسیر صعود را برآورد کنیم.

از جاده هراز،نرسیده به پلور وارد جاده تاسیسات سد لار شدیم به دو راهی که رسیدیم سمت چپ رفتیم(سمت راست به رینه می رود یعنی مسیرهای جنوبی و شمالی و شرقی) بعد چند کیلومتر یه تابلو داره که شما را به راه خاکی چال چال هدایت می کنه(مراقب باشید رد نکنید تابلو ناخوانا هست) وارد آن می شوید و مسیر وارو و وران را پی می گیرید.

این مسیر به پارکینگی موسوم به چاک اسکندر در ارتفاع ۳۴۴۰ متری منتهی می شود.مسیر بسیار زیبا و رویایی هست خصوصا برگشتنه که مه غلیظی منطقه را پوشاند و تیک تیک لرزیدیم.در راه شقایق‌ها هم جلوه‌ای زیبا به مسیر بخشیده بودند.و چندین گوسفند سرا و مناطق پرورش عسل دیدیم.

دو ساعت طول کشید تا به چاک اسکندر رسیدیم.برگشتنه رفتیم قرارگاه رینه و سوال کردیم گفتن پاترول هست میره جبهه ی غربی برای ۸ نفر ۱۲۵ تومن می گیره و برای گوسفند سرا یعنی جبهه ی جنوبی ۷۵ تومن.

و ما چون می خواهیم از غربی برویم و از جنوبی برگردیم باید از این خودروها استفاده کنیم ،چون جاده مناسب برای ۴ نفر با بار و ابزار و وسایل نیست .

قرارگاه کوهنوردی
ورودی قرارگاه
تابلویی که مسیرها رو مشخص کرده
 چال چال و روستای وارو
چال چال در مه

شقایق تنها

امروز هم برای آمادگی و هم هوایی به اتفاق آقای کاظمی رفتیم برای صعود به کلون بستک که خرداد امسال آنرا صعود کرده بودیم.

ولی به علت باد شدید و سرمای غیر منتظره و مه غلیظ از صعود انصراف داده و جهت ورود به مسیر دره و دریاچه ی دریوک از نزدیکی پیست چمن دیزین حرکت کردیم.

چون راهی بر گذر از رودخانه‌ی خروشان ولایت رود نیافتیم مجبور شدیم تمام راه رفته را بازگردیم برای همین دو ساعت از وقتمان گرفته شد.برای همین تا بعد از گذری به نام پی کمر که گوسفندسرایی در جوار رودخانه ی دریوک بود رفتیم .می گفتند سه ماه تابستان برای ییلاق به اینجا می آیند و برای قشلاق به کرج میروند،اصالتا شیرازی بودند، بعد صرف ناهار بازگشتیم.

امروز احساس کردیم به علت ماه رمضان و عدم تطابق دستگاه گوارشی با شرایط فعلی و ضعف بدنی شاید بهتر باشه سفر دماوند را یک هفته دیگر به تعویق بیاندازیم.یعنی موکول شود به چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۲،باز باید با اعضای گروه شور کنیم تا به نتیجه برسیم.