۱۳۹۲ تیر ۱, شنبه

جمعه۳۱خرداد۱۳۹۲/قله‌ی کلون بستک



قله‌ی کلون بستک،در قسمت شمال آبادیهای ” دربند سر” و” شمشک” قرار گرفته است. در شمال آن دره رودخانه دریوک – رودخانه ای که از ارتفاعات برج “خلنو” و “سرکچال” و هرزه کوه” سرچشمه می گیرد – و در ورای آن خط الراس بزرگ سه چال – که به سان دیواری دریوک را محاصره کرده است – قرار دارد. 

از دو مسیر می توان آنرا صعود کرد:(این دو مسیر در ارتفاع حدود ۴۰۰۰ متری بهم می رسند)

مسیر اول گردنه ی دیزین در ارتفاع ۳۳۰۰متری  که موسوم به مسیر جنوبی هست و شیب ملایمی داره و چیزی در حدود ۳.۵ ساعت زمان می برد.

مسیر دوم از روستای دربند سر و گذر از جاده آسفالته دیزین و دشتی زیبا تا به محل تلاقی مسیر دربندسر با یال جنوبی قله از دیزین برسیم که چیزی حدود ۵.۵ ساعت زمان می برد.

امروز ۳۱خرداد ۱۳۹۲ از جاده ی فشم به شمشک، و سپس به گردنه ی دیزین و مخابرات در ارتفاع ۳۴۰۰ متری رفتیم.ساعت ۷:۱۵ صعود را آغاز کردیم و در کمتر از ۳ ساعت بعد از طی مسیری با شیبی ملایم و هموار به روی قله‌ی ۴۱۶۰ متری کلون بستک قدم گذاشتیم.

از اعضای گروه آقای زرین غیبت داشتند و دو همراه جدید داشتیم،آقایان محمد فرهادپور و محمدحسین کاظمی که هم دوره ی هم در مفید(۳۴) هستند.

از روی قله‌ی کلون بستک،قلل‌ متعددی را میشد رصد کرد،سی‌چال،خلنو و برجهایش(تیغه ژاندارک)،آزاد کوه در شمال،سرکچال،ولدربالدر،آبک در شرق،در دوردستها مهرچال و پیرزن کلوم و هم هن،علم کوه پر ابهت در جنوب،توچال و قلعه دختر و دماوند همیشه سرافراز.








 
ابتدای مسیر

فرود از قله کلون بستک،نمای جنوب شرقی
استراحت روی قله

از راست بخشی از پیرزن کلوم،سرکچال و گردنه ورزا و تیغه ژاندارک و خلنو کوچ و بزرگ و جلو تیغه ولدربالدر
در دور دستها علم کوه
پیست دیزین و قله سی چال
    روستاهای میگون و شمشک وقله آبک در وسط،سمت چپ دور:هم هن و مهرچال و پیرزن کلوم
خط الراس توچال در انتها
علم کوه در دوردست ها
نمایی از شمال قله کلون بستک

سرکچال و خلنو و خرس چال و هرزه کوه

دریاچه دریوک
قله‌ی آبک



آزادکوه و شیورکش
البته به علت سرعت کم اینترنت در ایران حجم ویدیو کاهش یافته است

۱ نظر:

  1. قله‌ی کلون بستک،در قسمت شمال آبادیهای ” دربند سر” و” شمشک” قرار گرفته است. در شمال آن دره رودخانه دریوک – رودخانه ای که از ارتفاعات برج “خلنو” و “سرکچال” و “هرزه کوه” سرچشمه می گیرد – و در ورای آن خط الراس بزرگ سه چال – که به سان دیواری دریوک را محاصره کرده است – قرار دارد.

    پاسخحذف