۱۳۹۲ تیر ۲, یکشنبه

برنامه‌ی این هفته،۶ تیر ۱۳۹۲/علم کوه



پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ قصد داریم به علم کوه (۴۸۵۰متر)دومین قله‌ی مرتفع ایران واقع در منطقه‌ی تخت سلیمان صعود کنیم.تخت سلیمان از شمال به کرانه های دریای مازندران،از شرق به دره رودخانه چالوس،از جنوب محاط به دره های الموت و طالقان و از غرب به دره بزرگ جنگلی  ۳۰۰۰ منتهی می شود.


مسیرهای زیاد برای صعود به علم کوه وجود دارد: روستای بزرگ رودبارک در شمال و دهات اباتر و پرچان در جنوب و آبادی های میانرود،درجان و مران در غرب و آبادی های دلیر و ناتر در جنوب شرقی.

به این منظور صبح روز پنجشنبه به محل فدارسیون کوهنوردی واقع در رودبارک خواهیم رفت و از آنجا به روستای ونداربن،از ونداربن دو مسیر برای صعود وجود دارد.

 یکی دره بریر و شب مانی در پناهگاه سرچال و دیگری مسیر تنگه گلو و شب مانی در حصار چال.هر دو در ارتفاعی حدودا ۴۰۰۰ متر قرار دارند.سرچال در ۳۹۰۰ متری و حصار چال در ۴۰۰۰ متری واقع شده است. 

در مسیر سرچال ،دو جانپناه خرسان و سیاه سنگ هم قرار دارند.

معمولا از ونداربن تا حصارک و یا سرچال حدودا ۴ ساعته طی می شود و از آن دو(سرچال یا حصارک) تا قله هم چیزی حدود ۶ ساعت راه هست.


هر کدام از این دو مسیر زیبای های مختص به خود را دارند.خرسان(۴۷۵۰متر) و یخچال علم چال،سیاه سنگها،یخچال مرجیکش و قلل  دوقلوی زیبای چالون(۴۵۰۰متر) و سیاه کمون(۴۵۰۰متر).

برنامه سه روزه خواهد بود،از پنجشنبه تا شنبه.انتخاب مسیر را در ونداربن خواهیم کردپنجشنبه بعد از رسیدن باید یکی از دو موقعیت سرچال و یا حصار چال را صعود کنیم و بعد شب مانی صبح روز جمعه به سمت قله حرکت کنیم.

حرکت پنجشنبه ۶ تیر۹۲ اذان صبح خواهد بود.

این سه گزارش را مطالعه بفرمایید:

۱ نظر:

  1. پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ قصد داریم به علم کوه (۴۸۵۰متر)دومین قله‌ی مرتفع ایران واقع در منطقه‌ی تخت سلیمان صعود کنیم.تخت سلیمان از شمال به کرانه های دریای مازندران،از شرق به دره رودخانه چالوس،از جنوب محاط به دره های الموت و طالقان و از غرب به دره بزرگ جنگلی ۳۰۰۰ منتهی می شود.

    پاسخحذف